Екологічна психологічна фасилітація, Eco-Centered Psychological Facilitation (ECPF) – неклінічна модальність психологічної та педагогічної допомоги, що спирається на традиції гуманістичної психології та обґрунтована професором П.В.Лушиним у теорії особистісних змінювань (2003). Ефективність ECPF-модальності доведена понад 20-річною історією дослідження та упровадження в умовах формальної та неформальної освіти – підготовки, підвищення кваліфікації психологів в університетах України, в Українській школі екологічної психологічної фасилітації професора П.В. Лушина, у психологічній консультативній практиці, з 2022 р. здійснюється активна апробація в освітньому процесі Монтклерського державного університету (США).
Про автора екопсихологічної фасилітації. Лушин Павло Володимирович, доктор психологічних наук, професор, професор кафедри освітніх фундацій Монтклерського державного університету (США); засновник Української школи екологічної психологічної фасилітації – єдиної школи, яка здійснює підготовку, сертифікацію психологів і надає їм можливість акредитації в ECPF-модальності; засновник Української асоціації екологічної психологічної допомоги. Професор Лушин є практикуючим психологом і психотерапевтом з багаторічним досвідом дослідницької, консультативної роботи та психотерапії, автором понад 250 наукових публікацій, у тому числі 12 монографій, 35 науково-популярних, навчальних видань.
Екологічна психологічна фасилітація як психологічна модальність – це екосистема, що постійно розвивається та поєднує:
- ґрунтовну теоретичну базу та активну науково-дослідницьку діяльність, спрямовану на розвиток ECPF-модальності, оцінку її ефективності;
- ECPF-технологію практико орієнтованого інтенсивного навчання, у т.ч. з використанням штучного інтелекту;
- практичну і теоретичну підготовку психологів в Українській школі екологічної психологічної фасилітації професора Павла Лушина, в університетах України та США;
- професійну спільноту членів Української асоціації екологічної психологічної допомоги та міжнародну мережу екофасилітаторів;
- систему сертифікації, акредитації, супервізійного супроводу та етичних стандартів;
- практикування екофасилітації у сферах психологічної допомоги, освіти, соціальних ініціатив;
- міжнародні колаборації, обмін досвідом, дослідження, проєкти, конференції.
Суть екологічної психологічної фасилітації яскраво й метаіорично розкрито у video, створеному професором Лушиним у колаборації з AI – здається, помічник чудово схопив ключові ідеї автора))
“Створи відео, яке пояснює суть екофасилітації, оригінальної психотерапевтичної української модальності, яку її автор Павло Лушин розробив 20 років тому. Її повна назва – екоцентрована психологічна фасилітація. Основні ідеї такі: людина з народження обдарована здатністю бути резілієнтною, парадоксально стійкою. Парадоксально означає, що негативні, так само як і позитивні переживання, неодмінно відбуваються. Вони становлять суть спонтанного розвитку людини. Будь-які з цих станів також є тимчасовими й, отже, мають перехідний характер. До таких станів можна віднести травматичні стани, посттравматичний ріст і посттравматичний розвиток. Завдання екофасилітатора – підтримувати ритм розвитку особистості – теза- антитеза – синтез. Останнє означає перехід на рівень нових можливостей або, в певному сенсі, розквіт особистості, який також має тимчасовий характер і тісно пов’язаний із повним спектром або внутрішньою екосистемою відчуттів людини. Усувати негативні відчуття означає дестабілізувати екосистему взагалі. Отже, в негативних відчуттях є елементи і позитивного стану, так само як і розвитку, отже, і розквіту.”
(С) Павло Лушин
З 2011 року ідеї екопсихологічної фасилітації об’єднали навколо себе психологів, педагогів, спеціалістів суміжних професій у громадській організації “Українська асоціація екологічної психологічної допомоги”. Діяльність Асоціації спрямована на розвиток і популяризацію ECPF, її інтеграцію у міжнародний професійний простір; навчання, підвищення кваліфікації, акредитацію психологів в ECPF-модальності; психолого-педагогічну допомогу особам, які її потребують тощо.
Українська школа екопсихологічної фасилітації професора Павла Лушина реалізує інтенсивний формат підготовки екофасилітаторів з можливістю подальшої акредитації в ECPF-модальності, а також підвищення кваліфікації спеціалістів у галузі психології, педагогіки, суміжних професій. Окремий фокус інтенсиву на терапевтичних ефектах. Навчання буде цікаво й тим, хто хоче дізнатись більше про психологію з метою професійного самовизначення. З 2023. р. упроваджується модель колаборативного навчання з використанням штучного інтелекту.
ECPF-help – це проєкт, у межах якого професор Лушин, досвідчені психологи-екофасилітатори та стажери Української школи екологічної психологічної фасилітації надають психологічну допомогу на волонтерських засадах тим, хто її потребує. Завдяки поєднанню ентузіазму та професіоналізму членів команди наші клієнти отримують дієву психологічну допомогу і більшість запитів вирішується під час першої консультації.